Stergere recenzie google
Recenziile false date pe google/booking, sanctionate de instantele de judecata din Romania.
De foarte multe ori, atunci cand alegem un serviciu din platforma Google, avem posibilitatea sa citim recenzii despre acel serviciu/produs. Google ajută astfel utilizatorii săi, să afle mai multe despre acel comerciant, produs sau serviciu, bazat pe experienta altor clienti. Astfel, mediul online oferă libertate de exprimare și transparență consumatorilor precum si numeroase beneficii, atât vânzătorilor, cât și cumpărătorilor.
Recenziile pozitive ajuta foarte mult un business sa se dezvolte si să acceseze cât mai multi clienti.
Însă, cum procedam în cazul recenziilor negative?
Există si cazuri izolate când cineva, rău intenționat, dorește să denigreze un anumit produs sau serviciu. În acest caz, Google are posibilitatea să stearga comentariul, sau puteti să oferiți argumente care să îi distrugă afirmațiile eronate, dacă acel client chiar a beneficiat de respectivele servicii.
Google ofera posibilitatea raportarii recenziei doar in situatiile de mai jos:
1. In afara subiectului – Recenzia nu are legatura cu o experienta asociata acestei companii
2. Spam – Recenzia a fost trimisa de o aplicatie bot sau de un cont fals ori contine anunturi si promotii
3. Conflict de interese – Recenzia a fost trimisa de o persoana afiliata companiei sau unei companii concurente
4. Limbaj vulgar – Recenzia contine cuvinte vulgare sau limbaj sexual explicit ori detaliaza violent grafica sau alte activitati ilegale
5. Persecutie sau hartuire – Recenzia este un atac personal asupra unei anumite personae
6. Discriminare sau continut instigator la ura
7. Informatii personale – o adresa sau un numar de telefon
Dar, cum procedăm daca recenzia este publicata de catre cineva care nici nu vă cunoaste, cu intentia de a face rău, în numele altcuiva? Sau in cazul in care cineva oferă recenzii negative și de pe device-uri altor persoane?
Odata cu evolutia informatica, instantele de judecata au inceput sa ofere solutii si pentru aceste probleme ,,contemporane’’. Respectiv, puteți acționa in instanta și împotriva persoanelor care și-au oferit recenziile negative la rugamintea altcuiva care urmareste producerea daunelor.
Un aspect important este că această recenzie negativă poate fi oferită atât de persoane fizice, cât și de persoane juridice, cu scopul de a denigra companiile concurente.
Atenție! Incazul de față, făptuitorul poate avea în gând și obținerea unor foloase bănești, iar in acest caz deja vorbim de infractiunea de șantaj.
Pentru că evaluarea serviciilor în baza recenziilor este de actualitate, o modalitate prin care clientii pot ,,amenința’’ o companie este prin oferirea recenziilor negative in numar mare, atat de pe device-ul propriu, cat si de pe alte device-uri.
In astfel de cazuri, este incidenta răspunderea civila delictuală pentru faptă proprie, în temeiul art.1357 Cod civ., precum si art. 257 Cod civ. referitor la drepturile nepatrimoniale ale persoanei juridice care are un scop legitim, şi anume protecţia drepturilor la imagine şi la clientelă ale societăţilorprejudiciate.
Desigur ca instantele de judecata, în aprecierea proporţionalităţii, vor tine cont si de celelalte criterii avute în vedere de Curtea Europeană a Drepturilor Omului în jurisprudenţa sa (Von Hannover împotriva Germaniei nr. 2 şi Axel Springer Ag împotriva Germaniei MC), şi anume: contribuţia la o dezbatere de interes general; notorietatea persoanei vizate şi obiectul reportajului; comportamentul anterior al persoanei în cauză; modalitatea de obţinere a informaţilor şi veridicitatea acestora; conţinutul, forma şi consecinţele publicării şi gravitatea sancţiunii impuse.
În ceea privește practica judecătorească, tendința instanțelor judecătorești este de a oblige pârâtul să șteargă recenziile negative și să achite despagubiri, precum si cheltuielile de judecata, atunci cand se dovedeste ca sustinerile nu reflecta adevarul, sunt pur si simplu mincinoase
Practica judecatoreasca:
JUDECĂTORIA SECTORUL... BUCUREŞTI
SECŢIA CIVILĂ
Sentinţa civilă nr. _____/2020
H O T Ă R Ă Ş T E:
Admite în parte cererea de chemare în judecată, astfel cum a fost modificată, formulată de reclamantul ....., cu sediul în .... în contradictoriu cu pârâtul ....
Obligă pe pârât ca, în termen de 10 zile, să şteargă comentariul din data de .... la
adresa reclamantului publicat pe booking....la adresa
reclamantului publicat pe google.... pe pârât la plata către reclamant a sumei de 1 euro, la cursul valutar BNR din data plăţii efective, reprezentând despăgubiri.
Obligă pe pârât la plata către reclamant a sumei de ...lei, cu titlu de cheltuieli de judecată, din care... lei reprezentând taxă judiciară de timbru aferentă pretenţiilor care au fost admise şi .... lei onorariu avocaţial.
Cu drept de apel în termen de 30 zile de la comunicare.
Cererea de apel se depune la Judecătoria Sectorului ... Bucureşti.
Daca sunteti intr-o astfel de situatie puteti trimite pe e-mail la contact@avocatbogdanpalade.ro cazul dumneavoastra sau imi puteti scrie pe whats app la 0740 807 892 si va raspund in cel mult 24 ore.