You've successfully subscribed to Blog Avocat Palade Bogdan
Great! Next, complete checkout for full access to Blog Avocat Palade Bogdan
Welcome back! You've successfully signed in.
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.

Se apropie mini-vacanta de 1 Mai. Multe persoane se vor caza in statiunile de la mare sau munte. Ce se intampla cu masina din parcare sau cu bunurile

Bogdan Palade
Bogdan Palade

Se apropie mini-vacanta de 1 Mai. Multe persoane se vor caza in statiunile de la mare sau munte. Ce se intampla cu masina din parcare sau cu bunurile personale din camera?

Avocat online. Consultanta juridica online.  Consultanta turism. Avocat drept civil.

Persoana care ofera publicului servicii de cazare, denumita hotelier, este raspunzatoare, potrivit regulilor privitoare la raspunderea depozitarului, pentru prejudiciul CAUZAT PRIN FURTUL, DISTRUGEREA SAU DETERIORAREA BUNURILOR aduse de client in hotel.

Potrivit art. 2127 al. 3 Cod civil “Hotelierul raspunde si pentru VEHICULELE clientilor lasate in garajul SAU IN PARCAREA HOTELULUI, PRECUM SI PENTRU BUNURILE CARE, IN MOD OBISNUIT, SE GASESC IN ACESTEA.

In lipsa de stipulatie contrara, dispozitiile de mai sus nu se aplica in cazul animalelor de companie.

Cat poate despagubi hotelierul?

  • Raspunderea hotelierului este limitata pana la concurenta unei valori de 100 ori mai mare decat PRETUL pentru o zi afisat pentru camera oferita spre inchiriere clientului.

Cum facem dovada introducerii bunurilor in HOTEL?

  • Potrivit art. 2133 Cod civil dovada poate fi facuta prin MARTORI, indiferent de valoarea acestor bunuri

Exista termene de decadere daca CLIENTUL  NU ANUNTA RECEPTIONERUL?\

  • DA, potrivit art. 2134 Cod civil clientul este decazut din dreptul la REPARAREA PREJUDICIULUI suferit prin FURTUL, DISTRUGEREA SAU DETERIORAREA BUNURILOR pe care le-a adus el insusi ori care au fost aduse pentru el in hotel, daca:
  1. In cel mult 24 ore de la data la care a cunoscut prejudiciul nu a instiintat administratia hotelului
  2. Nu a exercitat DREPTUL AL ACTIUNEA IN REPARAREA PREJUDICIULUI in termen de 6 luni de la data producerii acestuia

 

Bogdan Palade

Telefon: 0740 807 892


Postari recomandate